söndag, september 28, 2014

Post bokmässan

Okej, så till mig själv inför nästa år:

- Tunna jackan räcker. "Utomhus" är ändå ingenting man märker speciellt mycket av under bokmässan.

- Stressa inte upp dig pga brist på paraply. "Utomhus" är ändå ingenting man märker spec... ah, det sa jag kanske?

- De svarta skorna är bra, MEN du får skoskav av dem efter två dagar.

- Ta med fler strumpbyxor.

- Ta med fler kontanter.

- Ta med mer energi.

Det var väl det. Det har varit kul!

Mina bästa grejer med Bokmässan 2014 var: 1. Att jag nuddade vid Liv Strömquist, 2. Att "Mera Vego" var superpoppis och sålde slut i Ordfronts monter, 3. Att jag fick prata om (OBS! "om", inte "med" pga herreguuuud, nån måtta) Annika Norlin i säkert 20 minuter med min nya Annika-kompis Patrik Lundberg, 4. Allt flams med folk jag gillar. Skrattade iofs så jag tappade en lins vid ett tillfälle men DET VAR DET VÄRT. 5. Att Carol Rifka Brunt verkade så göllig 6. Att jag köpte en väggkalender med Nanna Johanssons skönhetstips och det stod saker som "mosa en avokado och jämför dig med den" i den.

Nu är jag trött och fast på ett tåg som gått sönder i Herrljunga.

Det är sådär.

Men annars så!

Ganska glad, faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter toppen! Tips för mer energi är öronproppar. Kan låta konstigt, men det går utmärkt att höra det man vill (samtal, föredrag...) samtidigt som man slipper det mest dränerande bakgrundssorlet.

Anonym sa...

Haha fantastiskt skönhetstips, måste införskaffa...samt mera vego som jag är jättepepp på! Har sett Liv Strömquist en del i Malmö...blir lika darrig pga starstrucked varje gång...

Johanna sa...

Jag köpte Mera vego! Så himla peppad på att testa alla recept. ALLT ser ju så otroligt gott ut.
/ Johanna