måndag, september 08, 2014

Podcasten - live från bokmässan

Festlig grej: DET ÄR SNART BOKMÄSSA I GÖTEBORG! Jag ska dit så klart, och göra lite grejer (signera Vegokokböcker i Ordfronts monter på fredagen, och prata om ungdomars läsning för SvDs räkning på lördagen, bland annat.) Och så ska vi sända podcast också! Lördagen den 27 september klockan 13.00 spelar "Allt vi säger är sant" in ett podavsnitt live. Det är på Digitala Torget, Podcastscenen (kod: Sc12442), och man får OERHÖRT gärna komma dit och vara publik och lyssna på inspelningen.

Då kommer vi att prata om våld i ungdomslitteraturen i allmänhet, och om Martin Jerns bok "Svensk synd" i synnerhet. Med oss på scenen har vi bibliotekarien och bokbloggaren "Prickiga Paula" Högström. Hur mycket våld pallar läsaren? Var går gränsen? Har det någonsin hänt Paula att en biblobesökare lämnat tillbaka en bok halvläst för att den varit för våldsam? Och vad tipsar hon låntagare som är extra sugna på brutalitet om för böcker?

Om du är på mässan, och har tid över - kom och lyssna! Det blir roligt.

2 kommentarer:

Thérèse Eriksson sa...

Det hade ju varit jättekul! Har precis börjat lyssna på podcasts (ja, hej, det är jag som bott under en sten de senaste åren och inte fattat grejen med poddar) och lyssnat igenom nästan alla era avsnitt på en vecka. Superbra ju! Men jag är bara på bokmässan torsdag och fredag så jag missar er. Nåväl, får lyssna i efterhand i stället :)

Sanna sa...

Ååh, kan man inte få kokboken signerad på lördagen? Det är ju då jag ska dit.