måndag, september 22, 2014

Bokmässan 2014 - ses vi där?

Det här blogginlägget, fyllt av gifs som pedagogiskt illustrerar den känslomässiga berg-och-dalbana det innebär att vara på bokmässan i Göteborg, skrattade jag helt orimligt mycket åt. Exakt så är det. Exakt.

I år ska jag mest förlusta mig, lyssna på seminarier, klämma på böcker, gå på mingel och middagar, spela in lite podintervjuer och ha kul. Men tre andra saker ska jag hinna med också:

Fredag klockan 15 -16 står jag och Sara Ask i Ordfronts monter (B08:01) och signerar Mera Vego och ser glada ut! Alla som köper boken på mässan får en apsnygg turkos tygkasse som det står "Mera vego åt folket" på.

Lördag 13.00 - 13.30 sänder vår podcast Allt vi säger är sant live från Digitala Torget (kod: Sc12442). Då ska vi prata om våld i ungdomslitteraturen i allmänhet, om Martin Jerns bok Svensk synd i synnerhet. Kom gärna dit och var publik!

Lördag 14.10 - 14.30 pratar jag och litteraturkritikern Lina Kalmteg på scenen "Molnet" i G-hallen (kod: Sc13774) kring rubriken Hur ökar vi läsandet hos högstadieelever?

Det var det! Resten av tiden? Som på gifsen, giffsarna, giffarna, WHATEVER.

Himla roligt ska det bli.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Ja vad kul!! Jag kommer och hänger lite med dig i Ordfront-montern.

Thérèse Eriksson sa...

Åh hjälp, jag skrattar så jag frustar åt gifen! Giffen? Giffarna? Underbart!

Det var flera år sedan jag var på Bokmässan, så jag ser mycket fram emot att åka i år! Hoppas kunna gå förbi Ordfrontmontern innan jag åker hem igen på fredag.

@enga sa...

Jag kommer dit på lördagen. Ska spana efter dig, och hoppas höra/se poddinspelningen!

Ann-Louise sa...

Grattis till den nya boken! Jag råkade hitta den i bokhandeln idag och boken såg verkligen jättefin och inspirerande ut. Jag jobbar själv mycket med vegorecept till barn och barnfamiljer och tillsammans är jag helt övertygad om att vi kan skapa en ny rörelse.
Lycka till i Gbg!