torsdag, september 25, 2014

Okej, bokmässan, BRING IT!

Varje år, strax innan tåget går mot bokmässan i Göteborg: "Åh, gud, hur kallt kommer det vara? Tunna jackan? Tjocka jackan? FREAKING REGNSTÄLL? Hur gjorde jag förra året? Fan. Kommer inte ihåg. Frös jag? Borde i alla fall äga ett paraply!!! Och skor. SKOR!!! Som är snygga till både klänning och jeans och som jag INTE får skoskav av efter två timmar. Till nästa år måste jag lära mig det här. Måste. Lära. Mig. Det. Här."

Aja.

Nu är jag i alla fall på väg.

Med skor! Och jacka! Och läppstift!

Allt ordnar sig.

4 kommentarer:

Linda sa...

Köpte du inte nya skor förra året? Typ vid bokmässan? Som skulle vara snygga till klänning? Och sköna? :)

Fru Björk sa...

Jag tycker mig ha förstått att man ska ha precis vilka skor man vill ;). Det stod i Tidningen och då är det sant!

Queen of Kammebornia sa...

Känner igen nojorna :) Det kommer att gå utmärkt! Jag skrev om er bok idag.
http://www.kammebornia.se/mera-vego/
Kram!

Karin sa...

Var där och köpte kokboken och fick den signerad i fredags, men vågade inte ge mig till känna som totalt inbiten Onekligen-läsare... Men det är jag iaf! Min sambo vet direkt om jag läser din blogg istället för att plugga - fnissandet och skrattfrustande avslöjar mig! Boken är hursomhelst jetefin och idag ska invigas idag med Pasta Rosso! Men vad hände med de apsnygga tygkassarna? Var de slut?