söndag, april 11, 2010

Tjuvläsning pågår, del 5






”Du är så jävla fin.”
Adam mumlar mot hennes hår, slirar på orden. Andedräkten full av öl. Händerna fumlar sig fram bland hennes kläder, förbi alla lager, ända in till huden. Hon rycker till när han lägger sin kalla handflata mot hennes mage. Hennes röst nästan studsar mellan tegelväggarna.
”Shit, vad du är kall!”
Adam flinar lite och letar sig fram med andra handen också.
”Men du kan värma mig”, mumlar han.
Och så hans mun, hans tunga, hans tyngd mot henne. Han ramlar om jag rör mig. Tegelväggen skaver mot hennes rygg, det har blivit en glipa mellan jeansen och jackan.
”Så jävla fin.”
Händerna mot hennes bröst nu, hans tunga i hennes mun. De krockar med tänderna, men han märker det inte.
Hon undrar om han kommer ihåg vad hon heter.

I tio inlägg den närmsta månaden kommer jag att publicera tjuvläsning ur min ungdomsbok Det är så logiskt, alla fattar utom du här på bloggen. Det här är femte inlägget. Du hittar resten genom att klicka på rubriken "Läs alla inlägg om boken" i högerspalten under bilden på boken. Handlingen i boken beskrivs ur två perspektiv, vartannat kapitel är Esters, vartannat är Johans. Boken släpps i slutet av april.

1 kommentar:

Saralito sa...

Så in i helvete (sorry för språket, men det fanns inga andra ord) bra! Det finns inte mer än så att säga. Herregud vad jag ser fram emot den här!