tisdag, februari 03, 2015

5 x tisdag på skrivlägret



En bra sak med det här skrivlägret (förutom att vi typ går upp i små atomer varje gång vi svänger runt ett nytt gathörn, för att det är så sabla fint överallt) är att det hittills går hyfsat bra att skriva. För båda. Vi har liksom övat upp oss på att sitta i innanför samma fyra väggar och skriva ihop, utan att störa varandra. Vi säger inte så mycket. Vi sitter bara bredvid varandra i soffan och skriver, och ibland reser någon av oss sig upp och går ett varv. Det händer att man frågar något, "Är det rimligt att en tjugoårig kille använder det här ordet?", men vi har blivit rätt bra på att känna av när det är läge att fråga och när det är läge att hålla tyst. Och det är skitkul när det blir dags för lunchrast eller middag sedan att babbla om hur det gått, vad som varit svårt, vad vi kört fast på, hur vi tänker! Vi har inte läst varandras manus, men vi har berättat. Jag vet vad kapitlet Johanna skriver på nu handlar om, hon har koll på mitt.

Vi har sett ut en restaurang i ett nytt område som vi hittade idag på lunchen, som vi ska äta på ikväll.

Är himla glad för detta.

6 kommentarer:

mor Lena sa...

Låter helt fantastiskt roligt att skriva ihop. Fast inte IHOP. Bra idé. När åker ni hem?

Mee sa...

Åh, ät pasteis de nata för mig!

Frida sa...

Nejdå, jag blir inte alls avis. Vara författare. Vara på skrivarläger. Inte alls drömmigt ;)

About Alice sa...

Himla bra upplägg och Portugal är ett favoritland.

Nickan sa...

Haha... nä precis. Vadå lixom? Författa böcker i en lya vid havet i södra europa på dagen, dricka vin på kvällen. Hur romatiskt kan det vara? Långtråkigt, och trist...och tråkigt.... och....

Helt rätt av er tycker jag att göda den bilden av författarskapet, är inte de andra 51 veckorna så med?

Lisa sa...

Moahaha, jo, självklart Nickan, så här har jag det jämt. NOT :)