onsdag, februari 04, 2015

5 x onsdag på skrivlägret


Följande oerhörda har hänt: Jag har skrivit färdigt det sista kapitlet på boken. HERREGUD! Satt två timmar på en uteservering och bara glodde rakt fram efteråt och kände mig euforisk/melankolisk/trött/sentimental/överlycklig/ledsen/tumlad/tömd. Det gick! Ni får fasen akta er så jag inte börjar hålla något slags tacktal, är så gråtmild nu. Svåra jädra bok.

Nu ska jag ägna resten av den här skrivveckan åt att läsa manuset, ändra det jag hittar som känns dåligt, och peta in lite stycken som fattas här och där. Sedan skickar jag in den till förlaget och låter dem sätta tänderna i berättelsen. Det är ju skitmycket jobb kvar, en massa omskrivningsrundor och redigering, men fasen ändå, VAD SKÖNT DETTA KÄNNS, jag vill tacka livet.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Men gud - grattis!! Du är GRYM!
Och det dära Lissabon vill man ju åka till nu kan man säga.

Erika sa...

Grattis! Hurra!
Plus: ÅH vilka bilder!

Nina sa...

Bra jobbat Lisa!
Vi längtar efter att få läsa!

Colombialiv sa...

Heja, heja, heja!

Anonym sa...

åh, Lissabon är ju så fotogeniskt!

och grattis till bokavslutet!

Karin K sa...

åh, Lissabon är ju så fotogeniskt!

och grattis till bokavslutet!


anagoesbananas. sa...

Bra jobbat! :D