torsdag, november 29, 2012

Rapport från Twilight zone

Hej bloggen, jag har inte haft tid med dig på sistone, för jag har varit i Växjö och HÄNGT PÅ MIN GAMLA HÖGSTADIESKOLA! Herregud, så märkligt egentligen. Det var sjutton år sedan (!!!) jag slutade nian på Fagrabäck, men ändå sitter hela skolan kvar i kroppen. Som när skoldagen var slut igår och jag märkte hur mina ben liksom av sig själva gick snett över skolgården, runt byggnaden, sneddade över gräset och tog den lilla stigen upp mot vägen, ner mot stan. Eller känslan när jag stod i kön in till matsalen bland hungriga sjuor och åttor och nior, fick liksom påminna mig om en gång i kvarten att jag är vuxen nu, jag är inte femton igen, jag har inte färdats bakåt i tiden, det är bara inbillning, det har gått SJUTTON ÅR!!! Stora delar av mig har, som ni märker, mycket svårt att fatta det här.

Hur som helst så har jag haft hand om en grupp elever som har haft skrivtema den här veckan, och sett dem skriva noveller och göra olika skrivövningar. Det har varit roligt.

Nu är jag hemma igen. Det är också roligt.

Ni kan väl hålla tummarna för att mina barn vaknar snart och inte kan sova så att de "måste" flytta över till vår säng för resten av natten så att jag får sova sked med dem? Eller ja, sova sked och sova sked, förresten. Ha Svantes fötter upptryckta i ansiktet, runttrampandes på min näsa.

Menar jag, så klart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get set up? I'm assuming having a
blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% certain. Any tips or advice would be greatly appreciated. Thank you
Check out my blog ; wood

Bea sa...

Vad mysigt :-)