söndag, april 17, 2011

Söndagsbikten

Så här har skrivveckan varit:
Ganska fin. Jag skriver långsamt och stryker ungefär lika mycket som jag plitar ner, så snabbt går det inte. Men det går i alla fall.

Så här många sidor har jag skrivit:
8 st.

Så här betygsätter jag själv den insatsen:
++ (det är okej).

Söndagsbikten är en festlig happening som kommer att återkomma varje vecka på den här bloggen, från och med nu. Här kommer jag att avslöja jag exakt hur många sidor på ungdomsromanen jag lyckats skriva under veckan som gått, och ni kommer (jo, ni har lovat!) att reagera med skrik i kommentarsfältet. Pepp eller glåpord, you decide. Målet är att jag ska skriva minst 15 sidor i veckan. Läs mer här!

8 kommentarer:

Mari sa...

Men det är ju bara hälfen av vad du borde. Fortsätter du så här blir boken inte klar förrän om några år.

Äppelträdet sa...

Det låter som att du kör hela redigeringsbiten på en gång. När du skrivit klart är alltså boken färdig. Du slipper läsa om och ändra och sådant. På det viset är du väldigt effektiv!

Anonym sa...

Åtta är inte femton. Nästa arbetsvecka (och den är kort) får det bli femton, annars tror jag vi får ta i med hårdhandskarna i kommentarfältet!

Johanna L sa...

Erica Jong hejar på!

Ewa sa...

Bra jobbat. Du får en trea i betyg.

Caroline sa...

När har du som mål att boken ska vara klar? Tycker du gör det jäkligt bra. Man hör ju om folk som håller på i 2 år eller ändå mer på en och samma bok. Och dom är säkert varken preggo eller småbarsmorsa :-)

Christina sa...

Bra jobbat" Men jag måste få fråga: En ungdomsbok som "Det är så logiskt..." - hur många ord består den av ungefär? en boksida = hur många ord?

Christina sa...

Bra jobbat!! Men jag måste få fråga: En ungdomsbok som "Det är så logiskt..." - hur många ord består den av ungefär? En boksida = hur många ord?