torsdag, april 28, 2011

Bebis eller bok

Andra saker jag gör, förutom sitter i soffan och känner efter om förlossningen börjat: Sitter i soffan och känner efter om inte boken jag skriver på kanske kan vara färdig för ivägskickning snart. Och det kanske den kan, faktiskt. Om man med "färdig för ivägskickning" menar att det finns ganska mycket text i ett dokument som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att visa för åtminstone en annan person (läs: förläggaren) utan att dö direkt av skäms. Och det är ju precis det man menar, som vi alla vet.

Ska bara få till slutet och rätta till de 22 ställena i resten av manuset som jag upptäckte var urusla/bristfälliga igår när jag läste igenom. Känns som ett race värt att minnas, det här. Vad kommer först - bebis eller bok, bebis eller bok, bebis eller bok?

Man får se lite.

8 kommentarer:

Cicci sa...

Tror bebisen väntar på att du ska bli klar med boken, så det är bäst du sätter fart. :)

A sa...

Jag tror bebis kommer först!

Linn sa...

Jag måste ju säga att jag önskar bok. Bebisen är ju göllig och så, men han/hon kommer ju liksom inte vara tillgänglig för alla. Plus: längtar efter din nya bok så jag typ DÖR. Kan du skynda dig already?

sandrastedt sa...

Hoppas på en bok faktiskt jag också, bebis kan väl vara kul, ett tag..
Nejdå, skämt åsido hoppas jag att allt bara går bra för dig :)

Duktiga Tjejen sa...

kanske kommer de samtidigt? :)

Fegisen P. sa...

Men herregudars! 5 days left!?! Det var ju alldeles nytt alldeles nyss! Galenskap. Majbebis ftw!

pernilla sa...

Lycka till med båda projekten, tycker du är fantastisk!

prylpinglan sa...

jag tycker du ska satsa på boken så du slipper ha ångest när bebis kommer så att du då bara får njuta av å va ledig med din bebis!!! :)