torsdag, september 03, 2015

Till slut

"Men vad ska du göra med den när den väl kommer då?"
"Göra?"
"Ja, vad är det du väntar så sjukt otåligt på?"

På den relevanta frågan jag fick igår har jag inget vettigt svar. Men det här vet jag: Jag illpep rakt ut när jag öppnade brevlådan och såg det bulliga kuvertet, och slet upp det med ett tålamod som hos en treåring.

Klappa på den? Läsa den? Låta den ligga framme på köksbordet så jag kan titta på den fyra tusen gånger och påminna mig om att den faktiskt är klar, att den finns, att jag inte bara hittat på den? Tänka snälla tankar om Sara Acedo som gjort omslaget så jädra fint?

Lilla bok, som vi slitit och lipat och suckat och svettats men liksom ändå gillat varandra det senaste året, åren. Vad skönt det är att du är klar.

(Släpps och kan köpas från och med 14 september!)

6 kommentarer:

Frida sa...

Sjukt snygg! Är även övertygad om att den är lika bra som snygg.

AnnaAh sa...

Hurra!! Vad roligt!! Jättefin, grattis!!

Anna sa...

Åh, läste baksidetexten på Adlibris och den verkar vara väldigt spännande! :)

Jenny sa...

Äntligen! :)

Emelie sa...

Och så har du matchat din tröja med den! Fin!

Anonym sa...

Det handlar väl om att få den i sin hand, att den är på riktigt och inte bara i ditt huvud! Det är en stor grej!

Eva