måndag, oktober 24, 2011

Ny skrivarblogg!

Hörni, visst har jag sagt att jag ska försöka skriva en ungdomsbok ihop med författaren Johanna Lindbäck nu? Det ska jag. Vi har träffats och planerat hela (nåja, stora delar av) handlingen och nu ska jag "bara" skriva första kapitlet, sedan är vi igång. MYCKET EXCITING!

Men förutom det!

Som en extra bonus i det projektet har vi också startat en blogg om skrivandet. Den bloggen hittar ni här. Klicka nu, så får ni veta: 1. Allt om arbetsnamnet på boken, 2. Allt om skrivarkursen (som vi också tänker anordna) och 3. Allt om höstens hetaste författaroutfit.

Se så! Klicketi klicketi.

8 kommentarer:

Filippa sa...

åh vad spännande! typiskt en till bra blogg att följa, jag skulle ju plugga!

Lisa sa...

Hurray! Jösses, vad roligt det ska bli att följa..!

Colombialiv sa...

Perfekt! Tillagd i rss-läsaren omedelbums!

Ilsa sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! Ni är nog de bästa ungdomsförfattarna på planeten så det här är bara........overkligt. Helt underbart! Ska kolla in bloggen (och helt klart info om den kommande skrivarkursen) på en gång

Louise sa...

Det här kan bara bli bra!! Jippie oss som får följa med på tåget!! /Louise

Johanna sa...

Oaa, coolt!

Jojjo sa...

Kul, skrivarkursen ser jag fram emot - och boken! Kan bli hur bra som helst när ni två är inblandade!

Nanna Bylund sa...

Toppen! Ska bli roligt att följa!
Och NU har jag precis outat min skrivarblogg. Himla läskigt!