onsdag, mars 21, 2018

Inuti huvudet är jag trött


Jag är nere på den här nivån nu med ungdomsboken: Läsa korr och föra in de sista ändringarna innan den ska gå till tryck. Har läst sinnessjukt koncentrerat i fem timmar utan paus nu. Jag måste sitta med en linjal under varje rad och tvinga ögonen att fokusera på varje ord, för annars hoppar blicken iväg och börjar skumma, och dagdrömma om andra ord. Vid det här laget är jag gaaaaanska trött på texten. Har läst den en miljard gånger. Men det har varit en lättredigerad bok! Jag skrev om den och jiddrade och ändrade och suddade så jädra många gånger innan jag lämnade in den, att det inte var så himla mycket jobb kvar till sluttampen den här gången. SKÖNT, ÄNDÅ! Har halva korret kvar nu innan jag lämnar in för kanske sista gången.

Annars?

Rätt uttråkad.

Jag tror att jag kanske önskar mig kollegor?

Om nån liten vecka flyttar jag in på min nya kontorsplats, i det gamla hotellet i Gnesta. Stor lokal, ännu stora planer. Hoppas det blir bra, och att alla där är asroliga hela tiden. Eller nä, delar av tiden. Vill ju helst kunna koncentrera mig emellanåt också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli så roligt att få läsa den sen, sjukt nyfiken nu! Hur långt är det tills den kommer ut? Glad påsk! Hälsningar Camy