söndag, februari 07, 2016

4 x söndag i Lissabon




Hej från euforisk person i Lissabon, vi är på plats nu. Man behöver inte ens jacka när man går ut, för det är vår här. Det här är vårt schema: 1. Vakna. 2. Äta frukost. 3. Skriva i kanske 3-4 timmar. 4. Gå ut och till exempel fotografera kakel och äta lunch och kanske sitta på en uteservering med näsan mot solen och säga: "Åh, herregud, her-re-gu-ud, vad det här är härligt". 5. Gå hem igen och skriva i 3 timmar till. 6. Äta middag. 7. Prata 8. Somna.

Repetera i en vecka.

Ja, jädrar i mig, vilket genireseupplägg, kan inte komma på något jag hellre gör i en vecka än just det här.

5 kommentarer:

Linnéa sa...

Låter som en dröm! Kör på planen och njut för fullt :)

Anonym sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh! Vill också!

/Eva

Stina sa...

Så fantastiskt det låter... :) Jag funderar på en tur till Lissabon. Så även om du är där på jobb, kanske du har något bra tips?! Var man ska bo är nog min största fundering.

Glamourlegen sa...

Det er et makeløst fornuftig og bra grep du tar, disse skriveturene virker helt fantastiske. Må være 20 år siden jeg var i Portugal senast. Nå blir det inget på et tag (min første fyller 3 år i mai, et par veckor før termin med guldklimp nummer två), men man kan vel drømme..... Som Stina over her spør - har du noen tips? Staden er HØYT oppe på min to-do, som jeg skal begynne å boka av på om sisåder 3-4 år.

Mvh avis, men hoppas du rys-myser og mår bra :)

Emmelie sa...

Underbart!