fredag, februari 12, 2016

3 x sista dagen i Lissabon




Gud, vad det regnar. Det är tur att vi är här för att jobba, för nu gör det inte så mycket, idag har jag ännu inte gått utanför dörren. Kanske borde man få spö när man är i Lissabon i en vecka och mestadels bara upplever staden från fönstret? Men det är något med att sitta här vid sin dator och veta att allt det där fina finns här inom räckhåll. Två timmar utomhus om dagen och resten jobb inomhus med utsikt över stan räcker liksom väldigt, väldigt långt. Och jag mejlade just in 25 sidor text till förlaget. När vi åkte hit hade jag 0. Jag tycker det har varit en skitbra vecka.

1 kommentar:

Bortugal sa...

Bra jobbat! Önskar jag kunde skriva en bok också, men så länge jag inte börjar på den lär den ju inte bli skriven! Ni hade ju lite otur med vädret. Årets vinter inföll just denna vecka tydligen, men man skriver nog bättre när det regnar!