onsdag, november 27, 2013

Värt.

Kära dagbok! Idag har jag missat en sjuhelsikes solnedgång om man ska döma av instagramflödet. I blame it all on proffsillustratören Emma Adbåge. Vi sågs utanför ett café när det fortfarande var ljust, och nästa gång jag tittade på klockan hade det gått tre och en halv timme och det var svart som i en säck utanför fönstret. Så kan det gå! Älskar denna lilla tradition vi upprättat jag och Emma, att vi ses i Oskarshamn när jag är här, och fikar i så många timmar att man skulle kunna tro att vi gick på gymnasiet igen och drack påtår på påtår på påtår på fiket efter skolan.

Detta har vi bland annat pratat om idag: My little ponys, foppatofflor, kultur, konst, vapen, tv-spel, nej, böcker, piedestaler, tid, ormbunkar, internet, bilar, augustpriset, mackor, konsumtion, sötningsmedel, händer och nappar, samt höj- och sänkbara skrivbord.

Lätt värt en solnedgång eller två.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Här nere i Skåne var det ingen solnedgång att missa. Bara vanligt gråmulet novemberdid som övergick i vanligt gråmulet novembermörker.

Anonym sa...

Gymnasiefikat...påtår på påtår, och på den tiden röktes det inne på fiken också (fast det saknar man ju inte).
/John

emma sa...

jag älskar också denna tradition! solnedgången, skit i den, ty bjärbo du ÄR en sol!

(haha, alla ÄMNEN! vapen + piedestaler ... ej konstigt det gick åt tid!)

Anonym sa...

Hej!
Kan inte du be Emma Adbåge skriva en uppföljare till Jag är jag?! Jag och min dotter har läst den en massa gånger nu, och vill ha en ny!

/Susanne