lördag, september 08, 2012

Hej Kristianstad!

Igår åkte jag tåg i en evighet och kom till Kristianstad. Där pratade jag och Johanna Lindbäck ihop på stadens bokfestival i 45 minuter. (MYCKET ROLIGT! Himla hit att få prata ihop.) Sedan åkte vi tåg i en evighet igen och kom hem.

Sak jag tänkte på under tågresan: Skåne är Sveriges kanske finaste landskap.

Samt: Cirka alla hus i Kristianstad är byggda i gammalt fint rött tegel. Aldrig riktigt tänkt på att rött tegel är så fint? Nu vill jag ha ett rött tegelhus i julklapp. Fix it, tomten.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Jag var och lyssnade på er igår, verkligen mycket roligt och inspirerande! Så tack för det! :) Vad bra ni är!

Lina Wegendal sa...

Instämmer med Åsa! Kul att ni ville komma till oss!

Malou sa...

Inte riktigt sant...det är och förblir Dalarna. Kan inte du fixa en "utlandsresa" till Norge? Till Oslo?