söndag, mars 06, 2011

Söndagsbikten

Så här har skrivveckan varit:
Helt värdelös! Mina enda två skrivdagar den här veckan tillbringade jag framför worddokumentet och strök bort saker istället för att skriva dit nya. Samt slet mitt hår. Sedan tog jag tydligen sportlov och åkte till Småland och blev en slapp grönsak.

Så här många sidor har jag skrivit:
2 stycken.

Så här betygsätter jag själv den insatsen:
-
(den suger).

Söndagsbikten är en festlig happening som kommer att återkomma varje vecka på den här bloggen, från och med nu. Här kommer jag att avslöja jag exakt hur många sidor på ungdomsromanen jag lyckats skriva under veckan som gått, och ni kommer (jo, ni har lovat!) att reagera med skrik i kommentarsfältet. Pepp eller glåpord, you decide. Målet är att jag ska skriva minst 15 sidor i veckan. Läs mer här!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag är grinig och gnällig idag så får du inga snälla ord... detta var ju rätt skitdåligt...Skärpning!

Elin sa...

Jag säger bara: skärp dig. Hallå, om det ska bli någon bok innan lilla bebisen så får du faktiskt ta och bättra dig en hel del. Nu har du ju 15 + 13 sidor att skriva nästa vecka, alltså 28 sidor! (men jag vet att du är helt stööört grym så de sidorna du skrivit är säkert hur bra som helst, och du kommer lätt klara att skriva massa sidor nästa vecka, så, det är bara att köra på!)

Elin Awesome! sa...

Jag tycker såhär: du måste få vara dålig för att kunna vara bra. Du måste få ha fula hårdagar för att sedan ha fantastiska hårdagar. Vi vet att du är helt sjukt magisk bra och det är okej att du inte är perfekt hela tiden. Som människa är man inte perfekt.
Jag tror på dig, att du klara detta. Boken kommer bli klar och då kommer du vara så nöjd. Kämpa nu Lisa.
(Sportlov måste väl ändå vara tillåtet?)

Colombialiv sa...

Okej, kom igen! Bättre än så kan du!

Äppelträdet sa...

Bäst att rappa på! Annars får du visst se till att gå över tiden ordentligt!

Ika sa...

Sportlov i all ära, men bättre än så här kan du!

Mia sa...

Jaha, det här var ju inte så bra... (sagt med en myndig stämma och höjda ögonbryn)

Mimmi sa...

Självklart är det så att det är bra att skriva många sidor, men det är också viktigt att det som står på sidorna är sådant som du vill ska stå där. Nästa vecka kommer du kicka ass och skriva alla 15 sidorna, sådetså!

Ewa sa...

Nä, det var inget att hänga i julgranen... Men imorgon är det måndag och nya tag igen! Heja, heja!

yllet sa...

meh. skärp dig! slappa grönsaker vill vi inte ha. om det ändå ska ingås i grönsaksstadiet så vill iaf jag att de ska vara krispiga. capiche!?

Anna sa...

Eftersom jag har gått en del ledarutbildningar, så har jag lärt mig att det är MINST lika viktigt att lyfta när det går dåligt, SÅ LÄNGE det inte blir en vana, okej?!

Så, jag vill säga: Du har klarat det de andra gångerna och gjort en bra jobb, här var det kanske inte så bra, men inte häng upp dig i det.
Nästa vecka är en ny vecka, då är det bara att glømma det som var och ta nya starka tag.

Detta kan du! (Det kan du ju faktiskt, så det så!)

Kristin sa...

Oj då. Jag trodde att flitens lampa lyste dygnet runt i Småland. Jag vet liksom inte vad jag ska säga... jag tappade liksom... orden...

Mari sa...

På det sättet blir ju ingen bok skriven. Tänk på alla besvikna läsare som väntar! Skynda skynda.