fredag, januari 21, 2011

Bring skolbesöken on, det är vår!

Det trillar in mejl och förfrågningar då och då från skolor och bibliotek och så som vill att jag ska komma och prata böcker och läsning och skrivande med dem, och till det säger jag: YEJ! Så himla roligt är det! Man får till exempel 1. Träffa livs levande ungdomar (inte alla vuxna som får det, mina vänner. Inte alls alla!) och 2. Ofta åka till fräcka ställen (såsom Malmö eller Vislanda eller Åland). Och så får man betalt, och det är ju också bra på många sätt.

Hence: Vill man att jag ska komma till en skola eller ett bibliotek eller någon annan festlig bokhappening och prata, så skickar man ett mejl, eller en förfrågan via författarförmedlingen på författarcentrum, så säger jag YEJ! och kommer gladeligen.

Bara så att ni vet, alltså.

4 kommentarer:

malin sa...

Åland, really? På väg hit nu något?

Lisa sa...

Faktiskt! I slutet av mars.

Elin Awesome! sa...

Åh, kom till mig! Oss.. Uddevalla (Bohuslän)! Snälla?
Eller borde jag böna och be min svenskalärare att du ska komma? För jag förstod inte riktigt sidan...
Men snälla kom, för att du är så underbar, finaste Lisa?

Lisa sa...

Skulle jag så gärna, Elin! Men du måste nog böna och be hos din svenskalärare först. Det är hon/han som måste vaska fram pengar för att betala mig, I guess. Skicka henne/honom till den där sidan, vetja!