fredag, november 09, 2018

Kära jobbdagbok (36)

I början av hösten när jag hade heldagskonferens med mig själv om mitt kommande arbetsår skrev jag JOBBA MER I GRUPP högst upp på pappret med mål, och KANSKE TESTA NYTT FORMAT lite längre ner. Jag vet inte exakt vad jag menade med det mer än att jag gissningsvis var lite trött på att 1. Göra saker själv i 2. Samma form som jag brukar göra dem. Men nu står målen i alla fall där nedpräntade. Och det är kanske bra. Har i alla fall märkt att jag säger ja och okej och vi provar, vad kul när smarta personer jag känner vill göra något ihop. Innan har jag nog mer sagt kanske det, sen någon gång, vi får se.

Och en sak ska ni veta: Det är så fruktansvärt mycket lättare och roligare att spåna fram en berättelse om man är mer än ett huvud som spånar.

(Insert tio tusen dagdrömmiga ord om ett writersroom för tio tusende gången.)

Ska bli spännande att se om det i slutänden blir något alls av alla ja och okej och vi provar, vad kul. Det vet ingen i dagsläget. Men jag har i alla fall roligt while jag spånar på lite olika håll och kanter, och HA ROLIGT stod också på listan, så.

Det är ju nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla jättegrattis till priset! Har läst dig länge, både här och i bokform med ungarna. :)

Helena sa...

Tack för bra blogg! Har själv just fått frågan om att skriva ihop med någon men svarat ungefär som du gjort tidigare, kanske. Sen. Osv. Men kanske ska jag hoppa på trots allt, låter ju väldigt kul som du beskriver det...