måndag, december 04, 2017

Mera vego som app


Det som är allra mest exalterande med att Mera vego finns som app (FRÅN OCH MED PRICK NU!) är att maten på fotona i appen ryker så jädra snyggt. Jag kan inte komma över hur barnsligt förtjust jag är i detta faktum.

Appen är gjord av Filibaba, och finns för iPhone, iPad och Apple Watch, och kostar 50 spänn (förutom den här veckan då det är introduktionspris och den är mycket billigare). As we speak innehåller den ungefär 90 av våra recept, och den fylls på successivt (automatiskt för alla som köpt den). Om ett tag kommer appen rymma alla recept från "Mera vego", alla recept från "Ännu mera vego" och alla recept från splirrans nya "Mega vego".

Förutom rykande snygga matfoton är appen också väldigt användarvänlig, skulle jag (förvisso helt partiskt, men ändå) vilja säga. Man kan till exempel söka på de livsmedel man har hemma i kylskåpet (guuuud, vad ska jag laga av den här sabla tofuuuun?) och få upp alla recept som innehåller den ingrediensen. Eller så kan man sortera och få upp bara de veganska recepten. Eller bara de glutenfria. Och så vidare!

Och recepten är indelade precis som i böckerna - efter hur lång tid de tar att laga. I kategorin "Kaos" finns snabba rätter som lämpar sig bra för jobbiga vardagar när man inte pallar laga så jädra avancerade rätter, och har bråttom. I kategorin "Vanlig vardag" finns lite lagom ambitiös vardagsmat för de dagar man har liiiite mer feeling. I "Äntligen helg" finns lite festligare middagar och rätter som kräver lite mer kärlek. I "Sött och plock" finns mellanmål, förrätter, efterrätter och sånt. Och så hittar ni också alla våra julrecept samlade i en julflik just nu!

Och man kan få hela härligheten på svenska. Eller på engelska!

Jag är inte så skitbra på att svara på tekniska frågor om appen (det är däremot Filibaba). Men jag hoppas att någon av er kanske kommer ha nytta av den! Jag kommer det. Speciellt från affären, när jag panikhandlar och har glömt hälften av ingredienserna i rätter jag själv kommit på (!!!) och inte (!!!) har kokböckerna i näven.

Sök på "Mera vego" i Appstore, så hittar ni!

(Och om sökfunktionen inte funkar - det kanske tar någon timme efter släpp innan den gör det - så kan ni använda den här länken.)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vad pepp jag blev! Har ju väntat på appen sedan du först berättade om den. Tänkte köpa den direkt och säga till hela familjen att: nu är den här! Men... jag har ju ingen iphone. Tänkte inte ens på när du frågade om vad man skulle önska sig i appen att man kanske behövde säga "be utvecklaren spela ut den till android också, tack". Kommer det finnas i framtiden? Känner inte en enda person som äger en iphone längre faktiskt. Jag vet att man för några år sedan bara utvecklade till iphone eftersom android-ägare inte var lika benägna att lägga pengar på appar - men trodde faktiskt att det hade förändrats. Håller tummarna får en android-version!

Hanna Lans sa...

Jag har iPhone men appstore hittar inte mera vego-appen ...?

Lisa sa...

Hej Hanna! Aopen släpptes imorse klockan nio, och det tar nog någon timme innan den blir sökbar. Testa den här länken så länge?
https://itunes.apple.com/us/app/very-veggie/id1276729391?ls=1&mt=8

Lovisa sa...

Samma här...!

Lisa sa...

Anonym: Ja, jag hoppas också på en Android-version så småningom! Men vi testar för iPhone först, och ser hur det går.

Caroline sa...

Tips för de som inte hittar: Sök på "Filibaba AB" och tryck sen på den stora bilden direkt under "Utvecklare, Filibaba AB", då ligger Mera Vego-appen högst upp!

Spader Madame sa...

Köper direkt! Heja er!

Lisa sa...

Köpt! Och helt orimligt peppad!!

@enga sa...

plus en (+1) på önskemål om android. :) jag betalar också gärna för androidapp. Såg ditt svar, Lisa, att ni testar iphone först, så jag ställer mig tålmodigt i väntkön.

Hanna Lans sa...

Jippi, nu gick det!

Elvira sa...

Vill också ha till android!

Linda sa...

Men Android då...

Karin sa...

Nedladdat och klart!!

Anonym sa...

Hoppas att den kommer till Android snart..