lördag, januari 16, 2016

Live från mitt huvud

Kom på häromdagen att det vore kul att göra en serie små korta filmsnuttar, "veckans vegovideo", med olika teman för de olika avsnitten, och tips och trix och kanske ett recept i varje, och har sedan dess inte kunnat tänka på något annat alls. (Jo, tog en kvarts paus och kollade på det här klippet med Adele för att Johanna tvingade mig. Det som hände då var det här: OMG, BLEV SÅ JÄVLA KÄR I HELA VÄRLDEN, I ALLA FALL I ADELE OCH DEN DÄR SNUBBEN BREDVID HENNE I BILEN, JAMES SOMETHING, ÅH?!? Älskar alla som sjunger i bil. Till exempel jag sjunger väldigt ofta i bil, och jag är rätt gullig? Min bästa bilsjungarlåt är "Hero" av Family of the year. Jag har kommit på en egen andra-stämma till refrängen. Den är så SJUKT snygg, alltså, det är synd och skam att ingen annan någonsin kommer få höra den?!?) (Sen tog jag en timmes paus till och lyssnade på ett avsnitt av podden Invisibilia och det var det ju värt, så himla intressant. Jag lyssnade på avsnittet om tankar. Det hette "the secret history of thoughts". TIPS!) Det tar sjukt lång tid (för mig) att göra ett fyra minuters videoklipp. Flera dagar, faktiskt. Men det är också sjukt roligt, så jag fortsätter väl tänka på det en stund till.

Hej hej!

6 kommentarer:

skrivo sa...

Det blir ett händelserikt år för denna James something för han kommer att skilja sig från sin fru, träffa en kvinna som heter Johanna och kommer från Sverige, och de kommer sen att bilsjunga sig igenom livet. Happy end!! Nu kör vi!

Lisa sa...

Little did he know, Johanna. TUT, TUT! (Får jag sitta i baksätet? Schyssta? Jag kan hitta på bra andrastämmor.)

skrivo sa...

Janes and I would love to have you, dear!

Jenny sa...

Hett tips: Kolla in serien Gavin & Stacey, som James Corden har skrivit tillsammans med Ruth Jones och som båda också spelar i. Lyckos lyckos alla som inte har sett den än!

Jennifer sa...

Ja som sagt, väldigt bra idé du fick där. :) Och tack för första länktipset där, nu är jag också helt kär i den där James something och måste se ALLA klippen! ��

Anonym sa...

Okej, nu kan jag inte hålla mig längre. Har läst din blogg i måånga år men aldrig kommenterat innan. Adele och den här snubben James, hur fantastiskt?! Det här youtube-filmen har blivit mitt happy-place. Om man lyssnar på den på morgonen är man på gott humör resten av dagen. Älskar att sjunga i bilen och älskar alla som sjunger i bilen. Amazing.
Mvh/Fan och Fellow exil-Smålänning