torsdag, mars 12, 2015

Tjuvtitt: Eddie och napparna

Nu finns "Eddie och napparna" rykande färsk att få tag på i bokhandel och på nätet! Det är en bilderbok för sådana mellan 2-4 år ungefär, med text av mig och och illustrationer av Jesus Verona. Den handlar om att älska sina nappar, men närma sig den dagen då det kanske borde vara dags att sluta.
Mamma och pappa tycker att Eddie ska ge bort sina nappar. Till tomten, till exempel. Eller till några kaniner.
"Det gör alla stora barn", säger de.
Men inte Eddie. Han vill ha sina nappar själv.
"DUMMA TOMTEN!", säger han. "DUMMA KANINER!"
"Ja, ja, ja", säger mamma.
Jag kan verkligen inte svära på att den kommer få varenda läsare mer motiverad att sluta med napp. (Det är ju skitsvårt att sluta med napp!) Men jag kan svära på att Eddie är urgullig. Jag hoppas ni gillar den.

9 kommentarer:

Frida sa...

Men åh så fin! Måste köpa till lämpligt barn!

Marie sa...

Ser supersuperfin ut!! Ska inhandla!! Dina böcker om Ivar läser vi mycket, de är verkligen underbara. Eddie har vi inte träffat ännu, men den här boken låter quite spot on för mitt lilla napp-älskande barn.

Lisa sa...

Hur gick det för Svante förresten? Jag minns att han klarade en vecka (yay Svante!) men inte hur det gick sedan. Har han kickat vanan?

Carola sa...

Jag fick hem den för recension på Barnboksbloggen.se igår. Ska bli otroligt spännande att titta närmare på den, för jag har tyckt om de tidigare böckerna om Eddie väldigt mycket.

Lo sa...

Får lite Polly- känsla. Av tonen. Och av tårtillustrationen. Och det är ett bra betyg!

Maria sa...

Jag tror att jag är lyckligt lottad, min son började vägra napp när han var typ tre månader. Om han läser den här boken om några år (han är 1 år nu) kommer han nog inte fatta grejen ;-)

violkakan sa...

Den ser så mysig ut, härliga bilder! Jag hoppas på lite tur, tävlar om den på Instagram. ;)

About Alice sa...

Måste köpa till lämpligt barn -----> skulle kunna vara mitt barn?

Fatima sa...

Den blir perfekt till 2åringen. Kanske kan hon inspireras av att kasta napparna till sommarn?!