måndag, februari 24, 2014

Öka takten sista kvarten

Tanken är att jag och Sara ska lämna en första version av manuset på vår kokbok till förlaget innan februari är slut. Det vill säga: fredag. Men med tanke på all feber och alla krupphostor och alla influensor och magsjukor OCH GUD VET ALLT som härjar runt i våra familjer just nu så skulle jag tippa att chanserna för att vi hinner färdigt är... 50/50 vid det här laget. Men, men! Det värsta som kan hända är att vi får lajva opålitliga författare och tigga till oss en extra veckas arbetstid. Värre saker har väl hänt i både vår och Ordfronts historia skulle jag tro.

Idag vabbar i alla fall Gustav de hostande barnen, och jag lägger memory försöker få någon slags överblick över vilka texter som fattas.

Jag har inte panik.

Än.

Men det kan väl komma att ändras det också.

3 kommentarer:

mor Lena sa...

Andas djupt. Gör som du brukar så ordnar sig allt. Och som sagt...en veckan respit kan vara bra och ingen dör av det.

Lo sa...

Andas lugnt du. Men jag längtar verkligen efter boken- nu när min nioåring blivit vegetarian (med undantag för riktigt sk glada djur...)!

Tina sa...

Hoppas att du känner dig lite lugnare nu. Så fort boken blir tillgänglig kommer jag förresten att köpa den!