tisdag, april 09, 2013

Författarveckan, dag 2

Toleredsskolan igår, Jättestenskolan i Biskopsgården idag. Jag råkade eventuellt uppmana eleverna i den sista klassen att googla på mitt namn för att hitta till min blogg, så HEJ HEJ OM DU ÄR FRÅN JÄTTESTENSKOLAN!, det var roligt att ses.

Förlåt att jag snörvlade så mycket. Jag är lite förkyld.

Imorgon ska jag till Älvstrandens bibliotek och träffa elever från Göteborgsregionens tekniska gymnasium, Gymnasiesärskolans Handelsprogram och Hantverksprogram, samt Polhemsgymnasiet. Det känns lite exotiskt att få träffa gymnasieelever, för jag är nästan alltid på högstadium och hänger. Plus också: roligt att åka till Älvstranden igen. En gång bodde jag nämligen där.

(I en studentlägenhet med tre våningar. TRE VÅNINGAR?!? Är det rimligt? Svar: nej.)

Jag tänker mycket på boken som jag har tänkt börja skriva på allvar snart. Den ska utspela sig i Ingelstad, har jag tänkt. Det lilla samhället utanför Växjö som jag växte upp i. Mm... små samhällen. Mm... småländsk skog. Är mkt, mkt sugen. Påminn mig om det snart när jag sitter och här och sliter mitt hår över texthelvetet, s'il vous plaît.

5 kommentarer:

Jenny L sa...

Ingelstad då eller Ingelstad nu?

Din morsa sa...

Har köpt Eddie får en lillebror som vi läser flitigt här hemma med vår snart 2-årige son, som själv ska få ett syskon snart. Den verkar ha satt spår, när vi frågar vad han ska säga till bebisen när hen kommer ut så svarar han "Plutte, plutte, gulle, gulle"
Tack för fin bok!

Lisen sa...

Åååh, Lisa. Du ska inte göra författarbesök på Schillerska gymnasiet? Vore ju rena drömmen att ha största skrivarförebilden på skolan, alltså.

Louisefoto sa...

Hej Lisa.
Det var otroligt roligt och träffa dig idag. Ha en fin vecka : )
/ Louise

Camilla sa...

Så spännande och intressant att få åka runt och prata med skolungdomar. Jag minns hur spännande det var att få sådana besök när jag gick i skolan.