fredag, december 22, 2017

Listan

Jag skrev en lista på en lapp i slutet av sommaren, och sen klistrade jag lappen på pärmen av min anteckningsbok. (Har en, bär med mig den jämt, gör alla anteckningar till allt jobb i samma bok, skulle dö om jag blev av med den, byter när den tar slut, det är ungefär två gånger om året.)

KOKBOK/APP
PLUGG
UNGDOMSBOK
PODD

stod det på listan.

Det var de sakerna jag hade bestämt mig för att jag skulle lägga min arbetstid på under hösten, och listan skrev jag så jag inte skulle råka säga ja till tio tusen andra grejer och glömma vad jag hade bestämt. När jag skrev den kändes det helt sjukt att SKOLBESÖK/FÖRELÄSNINGAR inte ens stod med, för hello? Har gjort skolbesök i skitmånga år.

Det har gått okej, kan jag konstatera på årets sista arbetsdag. Att hålla sig till listan, alltså. Jag har inte tackat ja till tio tusen andra grejer, jag har jobbat nästan bara med de där fyra.

Det har räckt.

Så kan vi säga.

Jag är inte klar.

Men nu tar jag jullov.

På vårens lista står det UNGDOMSBOK, PODD, VIGGO och ?.

Det är ju en jävla lyx att det där frågetecknet mest bara känns kul.

Inga kommentarer: