tisdag, april 04, 2017

En vägg full


Går igenom mejlboxen jag använde till illustratörsefterlysningen, skriver ut bilder, läser om illustratörer, klickar på länkar. Tejpar hela trappan full av illustrationer jag fastnat för på något sätt, det är femtio, sextio, sjuttio stycken, säkert fler. På fredag ska jag visa allt det här för förlaget. Jag spår en framtid full av grav beslutsångest för samtliga inblandade. Min förläggare bad mig lägga fram en kudde i trappan, så hon kan övernatta där i helgen, ligga obekvämt och vela, kanske andas lite i en papperspåse. Får se hur jag gör med det, om hon får någon kudde eller ej. Det här får hon i alla fall: En lång, lång lista med namn på begåvade människor som vill göra bilder till barnböcker.

Så roligt, det här.

1 kommentar:

Bokstund sa...

Så kul att du gillar så många av alternativen, hade ju varit jobbigt om du inte gillade någon av illustrationerna :)