måndag, november 19, 2012

Kolla in: Skribentkollektivet

Fick tips om en så himla bra och cool grej som jag önskar att jag hade hittat när jag var sjutton: Skribentkollektivet. Ett gäng unga skribenter (17-20 år) som slagit sig ihop och bildat ett kollektiv, och startat en sajt där de publicerar sina texter. Bara för att få ur sig ord. Och publicera dem någonstans. Texterna handlar om allt möjligt, och är i helt olika stilar.

Kanske finns det någon som är sugen på att gå in och läsa? Eller bidra med en text? Alla som vill får bli gästskribenter!

1 kommentar:

Johanna sa...

Läste detta inlägget för några dagar sedan och tipsade då en skrivglad 18-åring jag känner om den. (En kille jag jobbade som personlig assistent åt ett tag efter gymnasiet).

Nu skrev han såhär på facebook:

"Skribentkollektivet skall publicera en av mina dikter (Hamsterhjul) och en av mina noveller (Cigarettes), HOLY SHIT THIS IS AWESOME!!! @Johanna Lagerfors"

Såatte - tackar å hans vägnar för tipset!

J