måndag, juni 05, 2017

Saft och sylt

Det är den tiden på året när vi googlar rabarbersaft/googlar syrénsaft/googlar picklade rädisor. Det är kul. Inte ens hälften av gångerna blir det av att vi verkligen gör någon av grejerna, men tanken är rätt härlig, och det räcker rätt långt.

Annars går det sådär med våra odlingar.

Vi har varit så trötta. Glömt bort att plantera gurkan, glömt bort att vattna tomaterna, inte orkat bry oss om att sockerärterna inte tittat upp ur jorden. Jag tog en timmes lunch i fredags och gallrade/tryckte ner frön/planterade om/talade ömt till djupbäddarna, men fan vet om det kommer att hjälpa.

Jag tror inte odlingsåret 2017 kommer gå till historien som särskilt makalöst.

Men förmodligen går livet vidare ändå.

4 kommentarer:

Linda sa...

Var har du köpt träskorna? *Vill ha*

Sara sa...

Hej hej!

Vet att du tidigare sökte en illustratör till din bok. Synd att jag såg det så sent, hade varit väldigt intresserad annars.. Vet du möjligtvis någon annan person som söker illustratör just nu, eller vet du vart/hur jag kan leta? Tacksam för tips!!

Allt gott,
Hälsningar Sara Andersson

kaatariina sa...

Önskar dig en fin torsdag!

Lisa sa...

Linda: Visst fick du äntligen svar på insta nu? Grannas.com beställde jag ifrån!

Sara: Förlåt för otroligt långsamt svar. Jag vet inget på rak arm - men bokförlag håller ju hela tiden ögonen öppna för att hitta nya illustratörer. Mitt tips är (och OBS! det här är inte mitt bästa område, jag gissar): Ha ett instagramkonto där du lägger upp bilder, som kan fungera som ett skyltfönster för dig som illustratör. Och kanske skicka in en intresseanmälan/portfolio till de förlag du skulle vilja jobba med? Jag vet faktiskt inte hur de ställer sig till sånt, eller hur de vill ta emot, men det skadar ju inte att kolla upp i alla fall.