torsdag, juni 08, 2017

Här kommer alla känslorna

Hur mycket vrede över en utebliven tallrik flingor och mjölk är det rimligt att rikta ut mot världen, skulle ni säga? 6-åringen i det här huset tycker: Ös på, ut me't, var inte blyg. Så fruktansvärt arg. Så fruktansvärt länge.

"Jag vill dööööööö! Mitt liv är värre än en feberdröm! Det kan lika väl ta sluuuuut!"
"För att du inte fick flingor?"
"MEN JAAAA! FATTAR DU INTE ENS DET?!?"

Och meanwhile det vrålet pågår, och jag försöker resonera med vrålarn, ligger storebrorsan och gråter i sängen bredvid, för att han inte står ut med dålig stämning och bråk.

"Snälla, Svante! Sluta skrik! Jag vill bara att ni ska bli sams! Du gör mig glad om du lugnar ner dig nu, kom och kryp upp till mig så alla kan bli sams! Gör mig glaaaaad!"

Ja, jädrar.

Allt är inte alltid så fluffigt.

Men det finns nypotatis i affärerna nu, och idag: åt jag av dem.

Så pass gott.

2 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Känner sååå igen mig. I natt vaknade mitt fyraåriga gull i vredesmod och skällde ut mig för att han hade snoooor i näääsaaan. Helt slut av att försöka parera omöjliga vredesutbrott. Heja oss!

Mkt snygg i håret är du också!

trevlig fredag!

@hem_och_garderob

Elin sa...

Eller så kan de bli väldigt arga för att de får just fil och flingor till frukost ;-).