torsdag, maj 18, 2017

Fyra exempel på bra

Det här har varit en bra dag.
Det tycker jag verkligen.
Till exempel ett: Det har varit Snapplevarmt.
Snapplevarmt är när det är så varmt så man blir lite, lite yr på stan och måste köpa en Snapple (kiwi/jordgubb) och dricka med is och tänka "Detta brukade jag göra när vi var i New York" som om det var en lång, lång era i ens liv när det i själva verket bara var en månad.
Till exempel två: Svante har fyllt år.
Sex hela, långa år har han haft mig virad runt sitt lillfinger och igår när han tryckte sitt sandlådedammiga ansikte mot mitt och pussade mig på kinderna och viskade "jag älskar dig verkligen" fick jag hejda mig från att bita honom lite i näsan och nästan skrika tillbaka att "ÅH MEN JA-AA, JAG ÄLSKAR DIG TILLBAKA!!!".
Så rolig och kramig och högljudd och mjuk person att få ha i sitt liv.
Han önskade sig en får-tårta.
Det fick han.
Till exempel tre: Jag har fått glo på skisser.
Av de 436 som anmälde intresse för att teckna kapitelboken jag skrivit är det tre kvar nu, och idag har jag träffat två av dem. Druckit kaffe, pratat om texten, pratat om skisserna de skickat in... Be still my beating heart, så väldigt roligt har det varit.
Till exempel fyra: Nu får jag sova.
Gustav tycker att sömn är slöseri med tid, och hatar att gå och lägga sig.
Jag kan sitta mitt på dagen och komma på att jag ska få somna när det blir kväll och känna ett litet lyckorus vid blotta tanken. Att lägga huvudet på kudden, och veta att nu somnar jag, nu sover jag snart...
Sånt härl.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vissa dagar när jag vaknar tröstar jag mig med att jag kommer att få lägga mig på kvällen igen. Det låter som jag har en sorglig depression, men det är seriöst med en känsla av "Åh! Ikväll! Då får jag sova igen! PEPPEN!"

Marie sa...

Åh, härligt samt åh hjärta att få gå och lägga sej igen! Verkligen peppen!