tisdag, maj 02, 2017

Åtta, going on arton

Jesus christ, de där barnen som nyss var små, vad stora de är all of a sudden. Var precis på väg ut genom dörren för att hämta dem när telefonen ringde nyss. "Tja, får Rufus följa med mig hem?" Fick han. Tre sekunder senare: "Tja igen, får Svante också följa med?" Yes box.

Jahopp.

Det nästan roligaste som hänt i detta lilla jordeliv på sistone är att Rufus blivit youtuber. I helgen dokumenterade han till exempel majbrasan. "Tja, det är Ruf the gamer! Jag tänkte ni skulle få hälsa lite på mina kusiner och min släkt? Häng med!" Så bara står han där med sin långa lugg och sina supervuxna gester som han sett på youtube och är urgullig i rutan och guidar tittaren (läs: farmor och farfar) genom valborgsfirandet SOM EN CHEF. Tror han lärde sig redigeringsprogrammet på en kvart?

Ja, jädrar.

Dagens ungdom.

Nästa helg ska vi plantera tio tusen grejer i jord, och det ser jag: Fram emot.

Inga kommentarer: