söndag, april 30, 2017

Valborg

Lille blogg, hur mår du ens? Jag luktar eld och är i Småland och sitter i soffan hos min bror och har det ganska bra. Valborg är en bra högtid, tycker jag. Vi brukar åka hem-hem, grilla korv på en åker och sen kommer bonden med lite halm som han knölar in i högen med ris och sen blir det eld. Det bästa är att ta kontroll över krattan och vara den som petar in ris mot mitten av elden och gå så nära så man nästan blir svedd i ögonbrynen. ELDA! Har varit en hobby of mine since 1992. Då gjorde jag en dag upp en liten eld på asfalten på gatan utanför huset där vi bodde, med löv och pinnar och sånt jag samlat. Det var kul ända tills 1. Det kom en bil och ville köra förbi och 2. Mamma upptäckte brasan.

"Lek inte med elden", NÄHÄ?

Sånt slös med kul lek-material.

Inga kommentarer: