torsdag, april 13, 2017

Jag har hittat allt man kan tänka sig, i en blå container fann jag dig

Jaja, nu har jag i alla fall påsklov i några dagar. Gustav och barnen gick till simhallen. Jag stannade hemma för att jag hellre ville gå till gymmet. Fast sen kom jag på att jag verkligen inte alls hellre ville gå till gymmet, utan mycket, mycket hellre ville vara hemma och lyssna på David Shutrick och baka en kaka. Så nu gör jag det.

Ni har säkert glömt David Shutrick, erkänn?

Det är synd att ni har det, för han skriver ju svinbra texter om helt vardagliga saker, på svenska. Han är som Säkert, fast kille, och snäppet mer... rolig? Det här är humöret jag blir på av David Shutrick i alla fall: Lite kär, ganska glad och väldigt skrivsugen. Jätteofta skriver han om att leva själv, och kanske köpa en trea lättmjölk på Ica, och känna sig ensam.

"Bio är okej
men det är så fult att säga hej,
jag ska ha en biljett, till mej."

Kakan är från Leila Lindholms "A piece of cake". Det är banan och ingefära och kanel och pecannötter i den, fast jag hade inga pecannötter, så i min är det jordnötter.

Det är inte alls säkert att den blir så god, kände jag nu?

Men jag älskar faktiskt ändå att baka, så kanske är det inte ens viktigt.

5 kommentarer:

Anna Maja sa...

Banankaka brukar bli supersmarrigt så tror nog ni får god fika :)

Krokofanten sa...

Glömma David Shutrick? Är du galen? Jag blev så glad när jag såg din rubrik! "Sambos på försök" är nog min favorit! Jag har hela albumet! :)
Barbro som flyttade ut på balkongen och träffade Knut! Fint som snus!!

Jag jobbar idag för att det är inte alls helgdag i Frankrike. Men om 1.5 timma är jag klar för idag! Glad Påsk på er!

Sofia sa...

Jag har inte glömt Shutrick. Hans 15 minuter är huvudlåten i the soundtrack of my life.
”Hon är född en kvart försent. Världen får vänta. Hon vill bara hinna med, jorden som snurrar.”
Facit och Finland är andra favoriter. :)

Pernilla sa...

Har alltid trott att det är Staffan Hellstrand som gjort den låten... Som jag inte alls vet vad den heter men går och nynnar på ibland. Tack för den informationen, nu ska jag lyssna!

Ylva sa...

Jag minns Shutrick och såg honom på Visfestivalen i Västervik i somras. Han har blivit äldre (jag förväntade mig att han skulle se ut som han gjorde på 80-talet) och skallig men sjunger fortfarande lika bra!