torsdag, mars 30, 2017

Smålandskuppen

Jag åkte hem i två dagar, hem-hem. Jag svajade på målet när jag skulle förklara för barnen och sa att jag "skulle iväg och jobba några dagar", och sen tog jag min väska och tog tåget hem till min bror i lönndom. Och okej att jag verkligen jobbade mina arbetstimmar båda dagarna som jag sa, men jag träffade också barnens: morbror, moster, tre kusiner, mormor, morfar och moster-kille och morbror-tjej.

Jag tror kanske mina avkommor hade strypt mig om de vetat att jag åkte dit utan att ta med dem.

Men nu vet de inte.

Och jag längtade efter mina syskon.

What to do.

Min brors tjej är möbeltapetserare och höll på att klä om en stol. Min syster skriver D-uppsats. Igår jobbade vi i samma rum, helt koncentrerade, det var fint, och i natt satt jag uppe med min bror och pratade i hundra år.

Så otroligt nöjd med denna kupp, smidigt ändå att man bara kan... ta sitt jobb och flytta runt det lite hipp som happ? Igår Småland! Idag SJ! Imorgon gästar det Stockholm! Vem vet var det tar vägen i framtiden.

(Gissningsvis: Soffregionen, vardagsrummet.)

Inga kommentarer: