torsdag, februari 16, 2017

Förhandlingar vi minns

– Mamma, gå direkt ner och hämta ipaden åt mig.
– Nej, min vän, du får hämta den själv.
– Fast jag vill att du ska hämta den!!!
– Ja, det tror jag säkert. Men om du vill ha ipaden så får du hämta den själv.
– Du får en krona?
– HA! Du har inga pengar.
– Nä, men när du går ner och hämtar ipaden, då kan du också ta med dig fem kronor upp! Och sen får jag dem. Och då behåller jag fyra kronor. Och ipaden. Och så får du en krona som tack för jobbet. Har vi en deal?

4 kommentarer:

Fröken Blund sa...

det kommer att bli något stort av den där, men det har du väl redan listat ut… :)

Anonym sa...

Ja, han kommer att gå långt!

Ann Margret

F sa...

Haha! Det roligaste jag läst! Var tvungen att läsa dialogen högt för mig själv.

Mia sa...

Haha, det kunde likaväl ha utspelat sig hemma hos oss #ViggoMästerförhandlaren :D!