söndag, februari 26, 2017

Fint är det

En sjukt snäll grej jag varit med om på sistone är att sen jag skrev det här (okej, de här) inlägget om kortärmade stickade tröjor har jag fått tips från verkligen ganska många människor jag inte direkt känner som tänkt på mig när de sprungit på kortärmade tröjor på stan/internet. Alltså! Det är ju så himla omtänksamt, så jag vet inte vad. Jenny hittade till exempel de här häromdagen.

(!!!)

Känner att denna ganska obetydliga jakt på tröjor kan vara över nu.

Varför skrivs inte tio tusen artiklar om nät-systerskap? Det borde.

Menar verkligen inte tips om tröjor nu specifikt eller bara, menar hela känslan av att internet är som ett nät av kloka, snälla, skarpa kvinnor som kanske aldrig träffats, men som står bakom varandras ryggar och faktiskt nästan alltid vill väl.

Alltså utöver skiten som internet också är, som det redan skrivits tio tusen artiklar om.

Tycker det här, som Johanna skrev, är ett så perfekt exempel.

Tröjor är ju ingenting, men när det verkligen också gäller? Det finns ju en styrka här som inte alls fanns på samma sätt innan internet. Tanken på att det kan sitta någon på andra sidan jorden som jag aldrig mött och ha min rygg om det skulle behövas. Och att jag kan ge det tillbaka via en skärm.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Haller absolut med - detta ar en underskattad del av natet som vi inte sa ofta firar. En till aspekt ar att natverket ocksa spanner over varlden, du har tex ett fan i Ghana som laste Ivar traffar en Tyrannosaurus for sina barn igar vid nattningen och absolut skulle sta upp for dig!

Colombialiv sa...

Åh ja! Älskar denna aspekt av internet <3