lördag, februari 04, 2017

Februarifoton #4 Min frukost idag

Gustav är i Berlin. Jag säger apparently ja till nästan allt barnen ber om, för Svante ligger i vardagsrummet och småpratar med Pikachu på Pokémonfilten han absolut aldrig skulle få häromdagen, och mölar i sig lördagsgodis. Jag vet inte hur det gick till riktigt. Den är så fruktansvärt ful. Jag har fått 5 godisar som betalning för att jag "var så duktig och var snäll nu", och det känns inte bättre. I morse bad de om pannkakor. Det sa jag också ja till. Sen var äggen slut och det blev kris och vi fick bara äta mackor och nu måste vi skaffa hönor så detta ALDRIG händer igen.

Blir det folk av de här är det i alla fall inte tack vare att jag varit så principfast.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Nä, men det kanske blir folk av dem för att du är sån jädra cool och vettig och kärleksfull mamma och sånt smittar ju av sig betydligt mer än massa regler hit och regler dit. Det vet ju alla!

Lisa sa...

Puss på dig, Pernilla!