torsdag, februari 16, 2017

Februarifoton #16 En annan da'


En annan dag ska jag jobba, skrev jag på Instagram. Ta tag i allt som ligger och väntar, alla texter, alla mejl, alla högar. Den dagen har inte varit idag (heller), för vi har vabbat i skift hela veckan. Men idag var i alla fall ena barnet i skolan, och andra barnet nästan friskt, så vi gick ut och gick. En av oss fick ta foton, den andra fick fånga pokemons. När vi var klara gick vi på konditori, och sen var vi på bibblan för andra dagen i rad. Det låter harmoniskt, och det var det stundvis, men det var också väldigt mycket: "MEN VARFÖR FÅR JAG BARA EEEEEEEN BAKELSE, ALDRIG FÅR MAN NÅÅÅÅÅÅT MAN VIIIILL!" och "Men nu då, Svante. Kämpa! Vi kom ju överens? Jag kan inte bära dig, jag bär tio tusen biblioteksböcker."

Imorgon, kanske? Febern är borta sen ett drygt dygn.

1 kommentar:

Marianne Jylhä sa...

Super fina bilder..