onsdag, februari 15, 2017

Februarifoton #14 En ganska bra sko

När jag var åtta år ärvde jag en kasse kläder av mina coolaste storkusiner Jenny och Anna. Där i låg bland annat en chockrosa Mimmi Pigg-tröja, och ett par svarta skipants. Denna outfit matchade jag ihop med mina chockrosa träskor och min stubblugg, och sen gick jag ut och hoppade hopprep. Det fanns inga gränser för vad jag kände mig snygg.

Nu för tiden hoppar jag sällan hopprep, och skulle jag göra det skulle jag sannolikt inte göra det i träskor. ("Jävla jävelskor!" sa Svante när han provade dem idag. "De viker ju sig hela tiden så man bryter fötterna!") Men jag gillar ändå att ha dem stående inom räckhåll när jag lallar omkring här hemma - alltid behöver man tofflor till nåt. Hämta posten, gå ner i källaren, gå ut och hämta in nåt salladsblad.

Det behovet ökade med 3000% procent när vi köpte hus.

1 kommentar:

Hanna sa...

Visst har ni väl lyssnat på Morfar Prosten på Spotify? Tänker jag på nu. "Jävla vagn, gå på hjulen!"