onsdag, februari 01, 2017

Februarifoton #1 - Det här är jag




Behind the scenes hemma hos en person som igår försökte ta en bild på sig själv till fotoutmaningen hon hittat på, mitt under brinnande hellhour: Tre barn (tog med ett extra hem för säkerhets skull) i soffan krävde högljutt pannkakor/youtube/"nåt jättejättegott, till exempel nutella på en sked", batteriet på kameran blinkade på upphällningen, batteriladdaren var borta fast jag rev ut alla sladdar och skit jag hittade ur alla lådor, dagsljuset höll på att ta slut, på spisen fick pannkakorna helst inte brännas, jag vände en mellan varje tryck på kameran.

När jag trycker har jag åtta sekunder på mig att kuta till rätt position innan bilden bränns av. Eller om det är tio?

Jag tog femton eller sjutton eller kanske tjugotvå bilder innan jag valde den i mitten och sen redigerade jag den i photoshop i två minuter och sen var jag nöjd.

Det här är en hobby jag har. Att ta bilder, alltså. Jag släpar verkligen inte fram det stora kamerastativet och den stora kameran och riggar upp och håller på med långa slutartider och självutlösare varenda gång jag tar en bild, men det händer. Det är en lek. Jag tycker den är kul. Jag kommer inte att anstränga mig lika mycket i tjugoåtta dagar i februari, men jag kommer försöka följa listan med rubriker, och jag publicerar bilderna här också, med andra texter kanske.

Vi får se lite.

5 kommentarer:

Helena sa...

Det här blir roligt! Jag kör utmaningen både på Instagram och i min blogg.
helenashandgjorda.blogspot.com

Lisa sa...

Åh, onekligen varje dag på instagram OCH bloggen? Hurra!!

Marie sa...

Ja hurra! Vilken fin lista du har gjort! Ska följa med spänning!

Tove sa...

Jag hänger på.

Hanna Lans sa...

Hashtagen #mittkök innehåller många porrfilmer på Insta. De är inte svenska och ser ut att ha funnits där sedan innan du la upp tag:en. Jag har anmält alla till Insta, men det är väl bra om så många av oss som möjligt gör det? I en av filmerna rör det sig dessutom om pedofili. Blir galen!