måndag, januari 23, 2017

En femårings framtidsplaner

Femåringen i det här huset har varit skitförbannad lite då och då av olika mer eller mindre rimliga orsaker de senaste veckorna. Nu senast: Att han inte får köpa en Aladdinask varje lördag som lördagsgodis. Jag tror kanske att vi ägnat 45 minuter åt att diskutera det oerhört orättvisa i detta idag? Till slut orkade jag inte längre. "Du får helt enkelt leva med att jag bestämmer det här, för att jag är din förälder, och föräldrar bestämmer vissa saker över sina barn när de tycker att det verkar bra för barnet. När du blir arton år får du bestämma själv."

Svante bara: "FÅR JAG?!?"

Det här är nu vad han planerar att göra när han fyller arton: Ta alla sina sparpengar ("det kommer ju vara flera miljoner vid det laget") och köpa upp alla pengarna på ägg, mjölk, mjöl ("för hur ska man annars kunna göra några pannkakor?"), fikabröd, godis, saft, ostbollar och shitloads av Aladdinaskar. Sen ska han ha party. På det partyt ska det bara vara Svante själv som kommer, för han tänker INTE låta någon annan smaka på alla goda grejer!!! Sen ska han äta: Pannkakor (320 stycken!!!), saft, fika och fika och fika och fika, hela tiden bara massa fika, godishalsband, två eller tre eller kanske fem påsar ostbollar och fyra eller fem aladdinaskar TILL ATT BÖRJA MED, och under tiden ska han lyssna på smurfhits PÅ HÖGSTA VOLYM. Och sen ska partyt upprepas. Varje dag. I hela hans resterande liv.

Bara tolv och ett halvt år kvar!

Brace yourselves, tandläkare.

9 kommentarer:

Anna Maja sa...

En sån underbar framtidsplan. Tycker du ska se till att påminna honom om det på hans 18-års dag. Kanske till och med köpa en aladdinask eller två för att bidra till kalaset ;)

motvalls sa...

Antar att ni inte har nåt sparkonto i hans eget namn :-) lex artikel om sparande till barn som avrådde starkt från det pga just risken att sparkapitalet läggs på en 18-årsfest...

Katta Kvack sa...

Alltså, om man är jättesnäll, tror du inte man kan kirra en inbjudan till kalojset då? Låter ju awesome. Speciellt biten med ostbollar.

Micaela sa...

Alltså detta låter ju helt fantastiskt!! Älskar "hur ska man annars kunna steka pannkakor"?! För övrigt tycker jag att det lyssnas alldeles för lite på Smurfhits..

Thérèse Eriksson sa...

Du har ju hans 18-årspresent kirrad nu i alla fall. Rama blogginlägget och överlämna - tadaa!

@enga sa...

Jag älskar femåringar!!

Anonym sa...

Spara detta och fråga honom inför 18-årsdagen om han står fast vid kalasplanwrna. 😂😂 gör han det så låt honom😉😉😊/Malin Vbg

Jennie sa...

Hahahaha, alltså barndrömmar <3 Själv tyckte jag att det var vidrigt att mina föräldrar slog ihjäl spyflugor hemma, så jag planerade minsann att ha en garderob när jag blev vuxen där alla flugor kunde bo. LIFE GOALZZZZ, BAM!

Fast ah, jag blev ju åtminstone vegan.

Colombialiv sa...

Alltså <3 <3 <3