fredag, januari 20, 2017

Åtta år senare

Det är så sjukt att världens mäktigaste land numera har en president som heter Donald Trump. Jag går fortfarande omkring och väntar på att någon bara "HAHAHA!, jamen vi skojade ju, det är inte på riktigt, va, gick du på den lätte?" Men det händer ju aldrig? Det är så SJUKT. Och meanwhile i den lilla världen fyller mitt barn åtta år imorgon. Det är också sjukt, men inte lika. Jag ska åka själv med fyra barn till Busfabriken i Norrköping för det är vad han önskar sig mest av allt. Jag har huvudvärk på nivå 2. Jag hoppas den hinner gå över. Jag är ganska nervös för att jag inte ska orka låta bli att bli arg på de fyra barnen under dagen, men jag ska GÖRA MITT BÄSTA, de ska få slush med extra allt och jag ska ta med mig en bok, och när vi kommer hem har Gustav lagat födelsedagsmiddag och bakat tårta. Mm... tårta. Min lilla, stora unge. Under hela hans liv hittills har världens mäktigaste land chefats av Obama. Vad fan ska ens hända nu?

2 kommentarer:

Heltokeido sa...

Lite läskigt med en pajas som president...

Elin Mårdfelt sa...

Jag har också en åttaåring. Hon föddes i december. Vi tittade på Obamas installationstal ihop. Inte Trumps. Fyra år går fort- när de fyller 12 får vi hoppas på någon annan där borta! Och njuta av sista året innan man har en tonåring. Helt sjukt - både världen och tiden ;-)