söndag, januari 08, 2017

3 x snö




BILDTEXT: 36,7 år in i jordelivet kom jag idag på att jag gillar snö. Ni kan aldrig ana den makalösa anledningen. (Jo, det kan ni. Den makalösa anledningen är att allt blir ljust och mjukt.) ANNAN TEXT: Vi har haft övernattningsgäster här i helgen. Gustav har stilat med sitt surdegsbröd. Jag älskar när han stilar med sitt surdegsbröd, för då är det så här: Jag får ligga kvar och sova, och Gustav går upp. Sen slamrar han i köket i en och en halv timme, och sen börjar det lukta kaffe. När jag kommer ner finns det surdegsfrallor och smoothie och äggröra och amerikanska pannkakor och sånt, och gästerna är på supergott humör och frågar om de får komma nästa helg också. Då säger vi: Ja-a, gör det!

Varför har man dagar när man är ganska bra på engelska, och dagar när man låter som en full, korkad person med gröt i munnen så fort man försöker säga typ: would you like some bread? Det undrar jag nu, yo. Igår var en full, korkad gröt-i-munnen-dag, och det var ju tråkigt då att det sammanföll med umgänge med en person som inte kan svenska. Men, men.

Livet går vidare.

Imorgon är sista jullovsdagen för kidsen.

Sen jädrar, vardag.

Inga kommentarer: