torsdag, januari 05, 2017

100 likes innan kvällen är slut

Vi jobbar varannan dag den här veckan, jag och Gustav, och barnen är lediga. Idag har jag varit hemma. Detta är vad jag alltid föreställer mig att vi ska göra när vi är lediga ihop, barnen och jag: Sova ganska länge, äta långsam frukost, ta det lugnt, skrota omkring hemma i pyjamas, kanske baka något, vara sams, ha det harmoniskt, typ sitta i soffan och läsa lite. HAHA! Gulligt. Man tycker att jag borde fattat efter snart åtta år som förälder att det upplägget bara existerar i lalaland? Det har jag. Men icke desto mindre så försöker jag tappert varenda gång, och gråter lite av besvikelse kring lunch när jag inser att vi kommer dräpa varandra om vi inte tar oss samman och Gör Något™.

Idag har Gör Något™ varit att vi åkt lite pulka och klippt ihop en ny film till Rufus youtubekanal. Han heter Ruf the gamer på youtube. Filmerna kan ses av alla som har en länk, det vill säga hans farmor och farfar, mormor och morfar och mostrar och morbröder. Ändå är han helt "tryck tummen upp om du gillar mina videos, jag siktar på 100 likes innan kvällen är sluuuut!" Jag älskar honom. Och hans bror. Fast de waterflippar en plastflaska med vatten och försöker få den att hamna stående så det DUNKAR I HELA huset tio tusen gånger om dagen så är de ändå typ de roligaste jag känner. Speciellt så här trettio minuter innan barnafadern kommer hem och tar över och jag vet att det är hans tur att lägga barnen, och jag ska bara läsa boooook i baaaaadet hela kvällen.

Slut på meningslöst inlägg, adjö.

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men naw! Rufus ❤

Lisa sa...

Känner nu ett otroligt behov av att waterflippa.