fredag, december 30, 2016

Rakt ur huvudet

Herreguuuuud, vad det tar tiiiiiiid att få färdigt sitt himla lilla bokskåp, då? Har nu (förutom snickrat det, då): Oljat det, låtit torka, grundmålat det, låtit torka, strukit en gång med färg, låtit torka, strukit en gång till med färg, låtit torka, skrivit BOKSKÅPET v 2.0 på, låtit torka. Längtar inte jättemycket efter att vi ska måla hela vårt boningshus enligt samma procedur, för detta lilla minihus/skåp är typ en kvadrat stort och det tog ändå typ tre dagar att måla klart. Det skulle väl ta hela livet att måla ett helt hus. Antar jag.

Jallafall, nu är jag nöjd.

Nu tänker vi på något annat en stund.

Här har jag och Johanna sammanfattat våra läsår, och listat väldigt många barn- och ungdomsböcker som var svinbra 2016.

Imorgon är det nyår.

Skål för det?

Skål för det.

2 kommentarer:

Johanna sa...

EXAKT den bilden ur flykten har etsat sig fast i mig med. Tänker på den ofta. Den säger så otroligt mycket och beskriver föräldrakärleken så otroligt fint. Fast gråtigt, har väl aldrig sett något sorgligare i hela mitt liv.

Koko sa...

Tack för boktips, en och annan bidde julklapp :-)