onsdag, december 21, 2016

lisabjarbo.se

Nu har jag tänkt i kanske åtta timmar (!!!) på om jag (som författare) borde ha en sajt med info om mina böcker och svar på vanliga frågor till elever som gör skolarbeten och länkar till stället där man bokar ett författarbesök med mig och så vidare och så vidare och så vidare. Efter en omfattande gallup bland säkert fjorton olika kollegor kom jag fram till: Nä. Inte värt. Inte nödvändigt heller, för den delen. Jag har redan mitt hörn av nätet, och det är här.

Och det var de åtta timmarna, det.

Men jag har i alla fall fixat till det här lelle stället på internetz lite, så att det ska bli lättare att hitta för hen som eventuellt klickar sig hit för att hen är ute efter annan information än den om hur jag vill bli Noora i Skam, bråkar med mina barn och/eller är trött. Med tydligare länkar till böckerna, författarbesöken, svaren på de vanliga frågorna och sånt.

Och så kan man helt plötsligt hitta hit via lisabjarbo.se också.

(Fast man kan också skita i det och hitta hit precis på samma sätt som man brukar - så om ni brukar hänga här behöver ni inte uppdatera adresser eller bokmärken eller RSS eller nåt.)

Ooooookej.

Jag fattar att detta är 0% intressant för ungefär 94% av alla som orkat så här långt, men har det någonsin stoppat mig förr? Nej, det har ju inte det.

Sortera under: Digitala tankar och vedermödor från en barnboksförfattare.

3 kommentarer:

blåmesen sa...

Öh jo, jätteintressant ju! Det första jag tänkte när jag kom in på bloggen idag var VA ÄR DET EN NY HEADER (med lök!), OCH en massa flikar med info, HUR LÄNGE HAR DE VARIT DÄR, är jag blind?

Så det var bra att få en förklaring!
Tycker också det är fint såhär, att man inte ska behöva komma till en superflashig startsida och sedan klicka sig in på blogg, utan kan få komma direkt in.

Lisa sa...

Vad bra, blåmesen, tack! Löken är jag extra nöjd över :) Hoppas du inte tycker flikarna och allt stör.

Colombialiv sa...

Snyggt!