onsdag, november 2

Ses i april

Jahopp, Gustav är i USA. I tio dagar ska han och tre kompisar just for fun bila genom några olika swing states på östkusten och följa valet och lyssna på presidentkandidaternas tal och så. De har tryckt upp t-shirts. "Swedes for Hillary". Själv ska jag väl högst bila över länsgränsen, kanske. Och jag har inte tryckt upp en enda t-shirt. Men det ska väl gå ändå.

Hela min kropp skriker efter att få gå i ide. "Har du någonsin ångrat en löptur?" frågade min kompis i förrgår. "Nej, men jag har heller aldrig ångrat ett badkarsbad" svarade jag.

Jag tänker mycket på prioritering. Allt man ska få in på dygnets timmar, och i vilken ordning man väljer och väljer bort. Jag har oerhört lätt för att inbilla mig att alla andra hinner allt, men försöker tänka: Nä. En del hinner städa. Andra hinner träna. En tredje hinner laga mat från grunden. Ingen hinner allt.  Och detta är ett faktum: Träning ligger knappt ens på topp tio under vinterhalvåret i mitt liv. Att se på teveserier i badkaret känns jä-hä-hä-vligt mycket viktigare.

Det, och varm mat på regelbundna tider.

Ses i april, världen.

6 kommentarer:

Emi Guner sa...

vilka tv-serier är i så fall bäst?

Karin Johansson sa...

Så är det. Det heter förresten additionsstress, det du beskriver.

Amanda sa...

"Swedes for Hillary" här borta också, när alla amerikanskfödda syskon bråkar med NC-state's absentee voting funktion... Har hittills behövt skicka samma blankett tre gånger (suck). Men tredje gången gillt heter det ju, så nu håller jag tummarna!

Lisa sa...

"The Fall", Emi! Och "Transparent". Det är de jag tänker kolla på i första hand i alla fall.

uppochhoppa sa...

Nja jag vet inte... badkar och jag är inte kompisar. Mysträning är också träning... jag får göra ett serie-kollar-pass till dig och alla andra serienördar kanske, som sitter vid datorer och blir framåtroterade i axlarna och urkopplade i baken. Hälsohets osv. Äh skoja bara. Men återkom om du vill ha ett så fixar jag vettu!

Tantaugusta sa...

Träningen känns viktig för att orka. Städning och matlagning från grunden klarar vi oss utmärkt utan (bestämmer jag enväldigt).