söndag, november 20

Nu har hon frisyr och är på utsidan

Det sitter en fyraårig praoelev där borta i soffan, hos sina ett och tre år äldre youtube-läromästare. Det är vår kompis Henning. I love him. I also redan love hans lillasyster Franciska, 3 veckor, som fick sin blöja bytt på bordet en bakom fotografens rygg i den här sekunden. Hon har sovit över hos oss o helgen. I somras, när vi var i Italien med Henning och Francis hela familj, fanns hon bara inuti en mage. Nu har hon frisyr och är på utsidan. Är inte det ändå rätt sjukt i all sin vanlighet? Ibland händer det så stora saker i livet.

Jag älskar tanken på att vara en liten del av en annan familj, som en bonus. Att jag har sett Henning växa upp från en treveckors bebis till en fyraåring som babblar hela tiden, och att jag förhoppningsvis kommer få se Francis göra samma grej. Att jag på reflex kan sträcka ut mina armar över bordet när jag ätit klart och bara: "Ska jag ta henne, så du får äta?" och hon langas över helt naturligt.

Tre veckor.

Det är inte mycket, men det räcker.

Nu är hon lite min, för alltid, hon också.

3 kommentarer:

Jennifer sa...

Så fint! ❤

Jennifer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ylva sa...

Så söt bebis med en liten mörk frisyr! Intressant med namn. Francis är ett mansnamn för mig. Min engelska svärmor heter Frances och kallades för Frankie när hon var ung, så det är också lite manligt klingande.