måndag, november 7

Livet och linserna


Jag har köpt en ny kamera och ett nytt objektiv och leker med tanken på att prova detta unika: Ha bilder med i blogginläggen?!? Folk har det, har jag märkt. Och en gång i tiden brukade jag också ha det, once in a while.

Jag kanske eller kanske inte testar, vi får se.

Är hur som helst väldigt uppspelt över kameran.

Annan sak jag är väldigt uppspelt över: Min syster kom åkandes med tåg igår. Hon hjälpte mig att tvätta all tvätt och städa allt städ medan barnen satt i soffan och tjatade hål i huvudet på henne. PÅ HENNE! Och idag kom mamma och pappa! Kanske är de asabra på att montera ner studsmattor? Det vet ingen! (Men åtminstone en av oss hoppas.) Det blir inte långvarigt, detta nästan-hela-familjen-häng, men det blir fint så länge det varar.

Nu ska jag gå hem från stället där jag suttit och jobbat hela dagen och mata sex personer med linser, emedan det är vad som händer när man hälsar på en vegetarian, och det kommer bli: kul.

Hej, hej.

3 kommentarer:

Ases sa...

Lisa, jag letade lite men hittade inte, kommer du ihåg vad det är för färgkod på väggen där bakom? Älskart!

Lisa sa...

Hej hej Ases! Vet inte färgkoden, men nyansen heter "såpa" och är från Alcro :)

Ases sa...

Tackar hjärtligast. =)